Popular Post
Recent Post

Wednesday, October 11, 2006

Disney bedankt Sir Elton John

Sir Elton John heeft, samen met elf andere artiesten, een Disney Legend Award gekregen. De speciale prijs bestaat twintig jaar en gaat naar mensen die een bijzondere bijdrage geleverd hebben aan Disneyproducties.

"Ik heb Walt Disney nooit gekend. Maar ik dank hem uit de grond van mijn hart", zei Elton John in zijn dankwoord. "Ik had nooit durven dromen dat ik een Disneylegende zou worden."

De Britse popzanger heeft er al enkele samenwerkingen met Disney opzitten. Hij schreef de muziek voor de Disneymusical "Aida" en sleepte in 1995 met "Can you feel the love tonight", één van zijn nummers voor de tekenfilm "The lion king", zelfs de Oscar voor beste nummer in de wacht.

Andere mensen met zo'n Disney Legend Award op hun schouw: Julie Andrews, Steve Martin, Kurt Russell en Phil Collins.

No comments:

Post a Comment