Walt Disney Parks and Resorts kondigde op 14 augustus de benoeming van Andrew Kam als gedelegeerd bestuurder van Hong Kong Disneyland Resort aan.
Kam studeerde aan de Dalhousie University in Canada en behaalde daar een Bachelor of Commerce in 1984 en een Master of Business Administration in 1986.
Na het starten van zijn carrière als sales manager voor een Canadese onderneming in Hongkong, trad hij in dienst bij Coca-Cola China Ltd in 1988. Hij werkte in diverse marketing- en exploitatiefuncties in Hong Kong, Tianjin, Shanghai en Peking en hij bracht het tot General Manager of Operations voor Noord- en Zuid-west Chinese regio's. In 2000 werd hij Director of Mainland China and Chief Representative in China voor Hong Kong Tourism Board in Peking. In 2001, Swire Coca-Cola Bottling Company benoemde hem tot Marketing and Sales Director.
Voordat hij bij Hong Kong Disneyland, Disney's eerste park in China, aan de slag ging was Kam adjunct-directeur-generaal en Marketing & Sales Director voor Coca-Cola Beverages Ltd, een joint venture tussen China Cereals, Oils and Foodstuffs Import and Export Corporation (COFCO) en The Coca-Cola Company. Hij was verantwoordelijk voor de Coca-Cola marketing en sales functies bij de 14 franchisemarkten in heel China.
Andrew Kam, een marketing-veteraan in de regio, zal verantwoordelijk zijn voor het beheer van de dagelijkse werking van Hong Kong Disneyland alsook voor het Disneyland Park en de twee hotels met een capaciteit van 1000 kamers en een totaal van 5000 Castmembers.
Jay Rasulo, Chairman of Walt Disney Parks and Resorts, zei dat de aanstelling van Andrew Kam deel uitmaakt van de inspanningen van Hong Kong Disneyland om ervoor te zorgen dat het de markt in dit deel van de wereld kan veroveren. Kam brengt 20 jaar marketingservaring op de Chinese markt mee wat een belangrijke troef is voor de toekomstige ontwikkeling van Hong Kong Disneyland.
"Andrew’s Kam deskundigheid zijn een grote aanvulling voor het managementteam van Hong Kong Disneyland. Dat team beschikt reeds over een aanzienlijke ervaring op het gebied van themepark en het bevat ook de passie om het resort als de populairste toeristische familiebestemming van de streek te maken” aldus Rasulo .
Kam studeerde aan de Dalhousie University in Canada en behaalde daar een Bachelor of Commerce in 1984 en een Master of Business Administration in 1986.
Na het starten van zijn carrière als sales manager voor een Canadese onderneming in Hongkong, trad hij in dienst bij Coca-Cola China Ltd in 1988. Hij werkte in diverse marketing- en exploitatiefuncties in Hong Kong, Tianjin, Shanghai en Peking en hij bracht het tot General Manager of Operations voor Noord- en Zuid-west Chinese regio's. In 2000 werd hij Director of Mainland China and Chief Representative in China voor Hong Kong Tourism Board in Peking. In 2001, Swire Coca-Cola Bottling Company benoemde hem tot Marketing and Sales Director.
Voordat hij bij Hong Kong Disneyland, Disney's eerste park in China, aan de slag ging was Kam adjunct-directeur-generaal en Marketing & Sales Director voor Coca-Cola Beverages Ltd, een joint venture tussen China Cereals, Oils and Foodstuffs Import and Export Corporation (COFCO) en The Coca-Cola Company. Hij was verantwoordelijk voor de Coca-Cola marketing en sales functies bij de 14 franchisemarkten in heel China.
Andrew Kam, een marketing-veteraan in de regio, zal verantwoordelijk zijn voor het beheer van de dagelijkse werking van Hong Kong Disneyland alsook voor het Disneyland Park en de twee hotels met een capaciteit van 1000 kamers en een totaal van 5000 Castmembers.
Jay Rasulo, Chairman of Walt Disney Parks and Resorts, zei dat de aanstelling van Andrew Kam deel uitmaakt van de inspanningen van Hong Kong Disneyland om ervoor te zorgen dat het de markt in dit deel van de wereld kan veroveren. Kam brengt 20 jaar marketingservaring op de Chinese markt mee wat een belangrijke troef is voor de toekomstige ontwikkeling van Hong Kong Disneyland.
"Andrew’s Kam deskundigheid zijn een grote aanvulling voor het managementteam van Hong Kong Disneyland. Dat team beschikt reeds over een aanzienlijke ervaring op het gebied van themepark en het bevat ook de passie om het resort als de populairste toeristische familiebestemming van de streek te maken” aldus Rasulo .
No comments:
Post a Comment