Deze 930 m² educatieve tentoonstelling zal te zien zijn in verschillende internationaal gerenommeerde musea in minimum van 10 steden over de hele wereld en dit over een periode van vijf jaar. Deze tentoonstelling zal bezoekers van alle leeftijden doorheen de fantasiewereld van CS Lewis die vol mythe, magie en avontuur zit, begeleiden. Er zijn originele rekwisieten uit de films te zien. De bezoekers zullen ook ondergedompeld worden in de leefwereld van de Narniapersonages zoals de beroemde zolder en kleerkast waardoor de kinderen in Narnia terecht kwamen. Wanneer men de wereld van Narnia binnen treedt, belandt men net als de kinderen in de eerste film “The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe” in een winters tafereel. De gasten voelen eveneens de koude wind en valt er sneeuw. De tocht gaat dan verder naar het ijspaleis van Jadis the White Witch en Cair Paravel. Men zal er ook attributen en sets uit "The Chronicles of Narnia: Prince Caspian”ontdekken.
Van de serie "The Chronicles of Narnia", voor het eerst gepubliceerd in 1950, werden meer dan 100 miljoen exemplaren verkocht en dat in meer dan 48 talen. De eerste film "The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe” een productie van Walt Disney Pictures en Walden Media, bracht wereldwijd een slordige 745 miljoen dollar (zo’n 491 Euro)op.
"Dit is echt een veelzijdige, educatieve tentoonstelling die de zintuigen stimuleert en de geest verlicht" zegt Glenn Tilley, voorzitter van de Groep Becker. "Zowel jong als oud zullen aan deze tentoonstelling blijvende herinneringen overhouden”.
"Walden Media is blij partner te zijn samen met Disney en Becker Group in dit project wat een getrouwe weergave zal zijn van het oorspronkelijke verhaal van CS Lewis," aldus Michael Flaherty, mede-oprichter en voorzitter van Walden Media. "De 'Narnia' tentoonstelling is een natuurlijke uitbreiding van de wereld dat CS Lewis schiep en we zijn zeer verheugd dat we hebben meegeholpen aan de verfilming van de Narniaboeken. Ook het feit dat deze wereld nu in een interactieve ervaring werd gegoten kan ons enkel blij maken."
Becker Group voert momenteel gesprekken over de hele wereld om nog meer locaties voor deze tentoonstelling te vinden.
Eerder deed Becker Groep reeds de promotietour voor de Disney-Pixar animatiefilm “Ratatouille” (The Big Chees Tour).
No comments:
Post a Comment